الگوریتم های گوگل برای طراحی سایت بهینه

الگوریتم های گوگل برای طراحی سایت بهینه
admin ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۱۴:۳۸:۲۷

 

شناخت الگوریتم های مهم گوگل برای بهینه سازی طراحی سایت

 

الگوریتم های گوگل یک سیستم پیچیده است که برای بازیابی داده ها از فهرست جستجو استفاده می شود و فوراً بهترین نتایج ممکن را برای یک جستجو ارائه می دهد. در سال های اولیه خود گوگل فقط تعداد معدودی از به روزرسانی های الگوریتم های خود را انجام داد اما اکنون Google هر ساله هزاران تغییر ایجاد می کند. موتور جستجو ترکیبی از الگوریتم ها و سیگنال هایی است که برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج موتور جستجو استفاده می شود.این الگوریتم ها به بررسی محتوای سایت، سرعت سایت، و تمام هر آنچه در داخل سایت و بیرون از سایت اتفاق می افتد می پردازد. از آنجا که موتور جستجو گوگل از یک موتور تبدیل به یک ربات هوشمند شده است باید تمامی قوانین را در طراحی سایت رعایت کرد زیرا در صورت خطا شما جریمه خواهید شد. بنابراین ما به معرفی الگوریتم ها بطور مختصر و مفید می پردازیم که بتوانید در طراحی سایت قوانین را رعایت کنید . الگوریتم های گوگل عبارت اند از:

الگوریتم Boston

معرفی این الگوریتم در سال 2003 انجام شد. تاثیرات این الگوریتم در بهینه سازی سایت ها، کنترل رفتار محتوایی سایت ها و پیدایش واژه Google Dance می باشد.

الگوریتم Google Dance

این الگوریتم نیز در سال 2003 معرفی شد. رقص گوگل یعنی اینکه گوگل برای مدتی خیلی محدود که ممکن است چند ثانیه یا چند روز طول بکشد، معیار را در رتبه بندی خود ایجاد می کند که این باعث تغییرات چشمگیری در رتبه سایت می شود. ممکن است رتبه سایتی افزایش یا کاهش یابد و یا لیست نتایج گوگل حذف شود. همه این موارد یک نوع آزمایش از طرف گوگل است که انجام می شود.

الگوریتم Florida

این الگوریتم تکمیل کننده الگوریتم boston می باشد و باعث ایجاد عصر جدیدی در عرصه سئو سایت شده است. تمرکز این الگو بر تکنیک های بک لینک سازی  تولید محتوای بسیار باکیفیت است.

الگوریتم Hilltop

هدف الگوریتم Hilltop که در سال 2003 معرفی شد، شناسایی صفحات معتبر در موتور جستجو بوده. در واقع میتوانیم بگوییم این الگوریتم در کنار الگوریتم PageRank کار می کند تا صفحات وب معتبر را بتواند به خوبی شناسی کند. تعداد و کیفیت لینک های خارجی، راهی مناسب برای تعیین اعتبار صفحات وب است.

الگوریتم Jagger

هدف از این الگوریتم مبارزه با سایت هایی بود که از بک لینک غیر اصولی برای سئو سایت خود استفاده کرده بودند. یعنی از سایت های نامعتبر و اسپم بک لینک به سایت خود دهید شامل جریمه خواهید شد.

الگوریتم Big Daddy

این الگوریتم بیشتر بر روی زیر ساخت فنی سایت ها و سورس آن ها تمرکز دارد و کد نویسی بهینه برای سریع تر لود شدن وب سایت مد نظر است.

الگوریتم Vince

گوگل با ارائه این الگوریتم تحول عظیمی در گستردگی برندینگ در میان کسب و کارها ایجاد کرد و سعی کرد تکنیکهای برندینگ و جلب اعتماد کاربران را در اهمیت کار سئو کاران قرار داد.

الگوریتم caffeine

با استفاده از این الگوریتم گوگل سیستمی نوین برای ایندکس کردن سایت ها توسط موتور جستجو گوگل ارائه داده است. اضافه شدن قابلیت جستجو live برای کاربران و حمایت از محتوا سایت ها در جهت آپدیت صفحات خود برای ارائه بهترین نتیجه به کاربران نیز از قابلیت های این الگوریتم است.

الگوریتم May day 

این الگو باعث افزایش کیفیت نمایش نتایج گوگل نسبت به عبارت های کلیدی و هدف مند تر شدن جستجو کاربران برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود شده است. اضافه شدن قابلیت تشخیص عبارات کلیدی دنباله دار یا long tail keyword به موتور جستجو گوگل نیز از قابلیت های این الگوریتم می باشد.

الگوریتم Freshness

این الگوریتم در سال 2011 آپدیت شد و هدف از این الگوریتم ارزش گذاری مطالب بر حسب زمان بود و این طور میتوان گفت که هدف اصلی این الگوریتم ایجاد رقابت بر حسب زمان بین
سایت های خبری بود. یعنی هرچه زودتر یک خبر در سایت اپلود شود نسبت به بقیه سایت ها شما امتیاز بیشتری برای این خبر کسب خواهید کرد.

الگوریتم Panda

پاندا یک مامور آرام، ساکت، با دقت و سخت گیر است که ماموریت آن مطالعه دقیق محتوای وب سایت هاست. شناسایی مطالب کپی در سایت ها، شناسایی مطالب نامرتبط، استفاده بیش از حد از متن های تبلیغاتی، تشخیص زمان ماندگاری کاربران در سایت، تشخیص لینک های شکسته یا broken link، اهمیت قرار دادن تایتل و دیسکریپشن در صفحات و اهمیت رفع مشکلات فنی وب سایت نیز از وظایف این الگوریتم است.

الگوریتم Page layout

هدف این الگوریتم مبارزه با وب سایت هایی که حجم زیادی تبلیغ در ابتدای صفحات خود دارند. یعنی کاربر با توجه به حجم زیاد تبلیغات به هدف خود نرسد و صفحه فقط پر از تبلیغ است.

الگوریتم Veniz

قابلیت این الگو توجه به مکان فیزیکی یا ip کاربران برای نشان دادن نزدیک ترین نتایج جستجو به کاربران بر حسب موقعیت مکانی است.

الگوریتم Penguin

هدف این الگوریتم در طراحی های سایت مبارزه با روش های کلاه سیاه برای سئو سایت، لینک بیلدینگ غیر اصولی، تولید محتوای تکراری، تولید محتوای بی کیفیت، مقابله با لینک سازی غیر حرفه ای و فریب کارانه و پنهانی، مقابله با بارگذاری صفحاتی با کلمات کلیدی بی ربط، مقابله با استفاده بی رویه از کلمات کلیدی و مقابله با تغییر مسیر های فریب کارانه است.

الگوریتم Exact mach domain

در این الگو نکات مهم انتخاب دامنه مورد بررسی قرار می گیرد از جمله استفاده از دامنه هایی که دارای سطح بالایی هستند و دارای پسوندهای net, com و org . استفاده از کلمات کلیدی موجود در دامنه ، از خط فاصله، حروف اضافه، صفت یا قید حدالامکان استفاده نشود (اگر این کلمات در دامنه وجود دشته باشد به آن دامنه تطبیق نسبی می گویند.) ،سایت هایی که دامنه های سطح بالا دارند بیش از سه کلمه کلیدی نمی توانند در دامنه خود قرار دهند.
 اگر دامنه ای فاکتور هایی که در بالا مطرح شد را رعایت نکند و توسط گوگل شناسایی شود و دارای سئو ضعیفو همچنین محتوای بی کیفیت باشد به سرعت اسپم می شود.

الگوریتم pay day loan

شناسایی و حذف سایت های فروش وام های فوق العاده بالا، وام های پرداخت روزانه،کازینو، پورنوگرافی و بازار سیاه داروسازی و وام مسکن و بیمه ای و بازار کلاه برداری
اینترنتی و ... از وظایف این سیستم است.

الگوریتم Hummingbird

 این الگوریتم طبق موارد زیر عمل می کند:

 استفاده از دو گراف معنایی و گراف دانش برای پیدا کردن بهترین نتیجه مطابق باجستجو
 بررسی عبارات مشابه و مترادف با عبارت کلیدی جستجو شده توسط کاربر
 تاثیر عواملی مانند موقعیت جغرافیایی، سابقه جستجو کاربر، سابقه ی جستجو بقیه افراد و خصوصیات کوئری ها در نتایج جستجو
 سئو سایت با توجه به الگوریتم مرغ مگس خوار
 به جای استفاده از یک کلمه کلیدی کوتاه و تکرار بیش از حد آن، از کلمات کلیدی مترادف و عبارت های مرتبط بلندتر استفاده کنید.
 سعی کنید اگر محتوای شما دارای انکرتکست است. انکر تکست های شما نیز با محتوای مورد بحث تان کاملا مرتبط باشد.
 در وب سایت خود هم از مقالات کوتاه استفاده کنید هم از مقالات بلند

الگوریتم Pigeon

الگوریتم لانه کبوتر رتبه بندی گوگل بر اساس موقعیت مکانی را انجام میدهد.

الگوریتم Mobile Friendly

این الگو موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهد:

 طراحی ریسپانسیو
 مورد استفاده بودن در تمامی زبان ها
 طراحی ریسپانسیو صفحات وب سایت
 استفاده از تصاویر بهینه با ابعاد مناسب
 بارگذاری سریع صفحات

الگوریتم Rankbrain

این سیستم بالا بودن نرخ بانس ریت یا نرخ بازگشت صفحات سایت، پایین بودن میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایتف پایین بودن نرخ کلیک CTR صفحات سایت در نتایج
جستجوی گوگل و … را بررسی می کند.

الگوریتم Fred

این الگو کار مبارزه با وب سایت هایی است که خالی از محتوای خوب و سرشار از تبلیغات آزار دهنده اند و سایت هایی که با کلید واژه های جذاب، مخاطب را جذب وب سایت خود میکنند اما درباره آن کلیدواژه هیچ محتوای ارزشمندی ارائه نمیدهند و یا پاپ آپ های تبلیغاتی آزاردهنده دارند که کاربران را آزار می دهند.
Fred روی لینک های تبلیغاتی، خرید بک لینک وبی کیفیت بودن محتوای سایتها به دلیل حجم بالای تبلیغات حساسیت زیادی دارد.

آپدیت هسته گوگل

با آپدیت هسته گوگل موارد زیر برای جستجو و امتیاز دهی به سایت خیلی با اهمیت شده اند:

 اهمیت وجود تگ ها
 اهمیت استفاده از ssl
 مفهوم گرایی در محتوای سایت
 استفاده از تصاویر اختصاصی
 بهینه سازی ساختار کدها
 بهینه سازی سورس
 تولید بک لینک اصولی و ...
 بهبود وضعیت لینک سازی داخلی و خارجی

تا به اینجا با تمامی الگوریتم های گوگل برای بهبود طراحی سایت آشنا شدید . نوآوران برتر در تلاش است با رعایت تمامی موارد بتواند جایگاهی بالا برای شما و سایت کسب و کار شما به دست آورد. برای انجام سئو سایت لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.



مطالب مرتبط
الگوریتم های گوگل برای طراحی سایت بهینه
admin ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۱۴:۳۸:۲۷

چند سالی می شود که گوگل به بررسی دقیق سایت ها می پردازد و از جهات مختلف وب سایت را مورد بررسی قرار میدهد.

5 روش همکاری سئو و طراحی سایت برای ارتباط با گوگل
admin ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۱۲:۰۷:۰۲

اگر شما فکر میکند طراحی سایت و سئو دو موضوع جدا از هم هستند کاملا در اشتباهید، رابطه ای کاملا مستقیم بین این دو وجود ...

نظرات کاربران

ارسال نظر

* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.