برندسازی شخصی چیست و چه کاربردی دارد؟
برند یعنی تفاوت و تمایز، کیفیت، خلاقیت درکنار نوآوری
برندسازی خلق ارزش و احساسی متفات برای مخاطب و تجربه ای خاص است
درواقع یعنی ماندگاری در ذهن و قلب مشتریان و مخاطبین شما و گره گشایی از مسئله ای برای آنها و در نهایت نفوذ ، رسوب و ماندگاری جذاب در یادشان
**برند و برند بودن یعنی معمولی نبودن**
امروز شما برای داشتن همزمانِ موفقیت شغلی و فردی نیاز به خوب دیده شدن دارید(البته نه به هرقیمتی). امروز باید در یک تخصص ، رشته ، دانش و کار، حرفی برای گفتن داشته باشید و در آن هم خوب باشید و هم متمرکز.
برند شخصی شما یعنی تصاویر و یا تفاسیری که دیگران در نبود شما دربارتان میگویند و یا آن چیزی که با رفتار، گفتار و کردارتان از خود در یاد و ذهن آنها بجای گذاشتید.
پرسونال برندینگ یعنی روش، منش درست و اخلاقمند در کنار داشتن تخصص در یک کار.
همه ما برند داریم و داشتیم، اما باید خودمان آنرا مدیریت کنیم و بهبود ببخشیم. وگرنه معمولی خواهیم بود و در دنیای پر رقابت امروز دیگران از ما بهتر دیده میشوند.
البته بخشی از برند شخصی شدن شهرت است اما همه چیز شهرت نیست، چون شهرت میتواند جنبه بد هم داشته باشد. شما خودتان زمانی برند میشوید که محبوب و مطلوب و مقبول باشید و نه فقط معروف.
یا مثلا باید بدانیم لباس مارکدار پوشیدن یا فقط پولدار بودن شمارا برند نمیکند، با پول حتی شاید میشود احترام خرید ولی ارزش و برند شخصی را خیر.
از شما ، تخصص و رفتارتان باید به نیکی یاد شود و مخاطبینتان به شما مراجعه و یا استناد کنند
امروزه افرادی موفقتر و درآمد بیشتری دارند که برند شخصی بهتر ، شفاف تر و واقعی تری از خود ساخته اند، متمرکزترند و در نهایت با گذشت زمان با اعتبار شده اند.